A keretdíszen belül körirat: „Venerabilis Servvs Dei P. Ioseph A Matre Dei olim cognominatvs Calasanctivs Hispanvs Cler. Reg. Pavp. Matris Dei Scholar. Piar. Fvndator Pie Mortvvs Romae apvd S. Pantaleonem aetat.
A kép felső csúcsán a piarista Mária-embléma, alul Marzio Ginetti kardinálisnak, a rend protektorának (1644–1671) címere látható, aki a pápa római vikáriusaként 1650-ben megindította meg Kal. kanonizációs eljárását. Tituláris templom 1646-1652 között a római S. Pietro in Vincoli volt (korábban és később más titulust viselt). Neki szól az alul töredékesen olvasható dedikáció is. Kal. ábrázolásának ahhoz a típusához tartozik, amelyen a szent szandálban térdel egy oltár, illetve a római Madonna Dei Monti kegykép előtt. Giovanni Carlo Caputi följegyzései szerint az első ilyen képet Giovanni Barberino festette 1648-ban (vö. Picanyol, Leodegario, De origine primarum S. Josephi Calasanctii imaginum, in EphCal 2[1933], 151-157). – A Magyarországra eljutott Kalazancius-ábrázolások legkorábbi fönnmaradt példánya. A podolini rendházban volt kifüggesztve, ahol rendházat pusztító 1684. okt. 10-i tűzvész után is épségben megmaradt, csupán megbarnult a tűztől és füsttől. Ezt követően készült aranyozott felirattal ellátott fekete kerete, amely megörökítette a csodás eseményt. A papír szélének égési nyomait a metszet körüli felületeken fehér festékkel eltüntették. Podolinból Szepesi Bódog, az utolsó piarista házfőnök vitte magával 1922-ben Sátoraljaújhelyre, ahonnét hamarosan Budapestre került (vö. A podolini társháztól átadott tárgyakról leltára, Szepesi Bódog mint átadó és Vidákovich Dániel sátoraljaújhelyi hf. mint átvevő aláításával, 1922. nov. 21: PMKL, MTÚL, Tart. lev., 1922/Podolin/1341).